NK Studenten Open Water

Sinds 2013 wordt naast de competitie en het NKS in het binnenbad ook een NK Studenten Open Water georganiseerd. Deze wedstrijd vindt plaats in de zomermaanden en is toegankelijk voor alle studenten die studeren aan een HBO- of WO-instelling.

Het NKS Open Water plaats op zondag 23 juni 2019 tijdens de Speedo Swim-In in Leiden. Dit jaar wordt er gestart vanaf een nieuwe locatie: het Huigpark. Op het programma staan de volgende afstanden:

• 1000m schoolslag
  • 1000m vrije slag
  • 4x100m vrije slag estafette

De organiserende vereniging van deze editie van het NK Studenten Open Water is de Leidse studenten zwem- en waterpolovereniging Aquamania. Het programma begint op zaterdagavond 22 juni met een preborrel en speeddate van 20u tot 01u in Café de Keyzer (Kaiserstraat 2-4, 2311 GR Leiden). Op zondag vindt de wedstrijd plaats van 11:15 tot 16:00 in het Huigpark (2312 CX, Leiden). Het volledige programma inclusief aanvangstijden van de verschillende afstanden is via deze link te vinden. De kosten zijn 10€ per individuele afstand, maar slechts 15€ als je zowel de 1000m schoolslag als de 1000m vrije slag zwemt. Deelname aan de 4x100m vrije slag estafette kost 4€ per team. Tijdens de wedstrijd zal er gebruik gemaakt worden van elektronische tijdswaarneming. De huur van een tijdsregistratie-band is gratis! Degenen die zaterdag op zondag willen blijven slapen in Leiden kunnen dit aangeven op het inschrijfformulier. Aquamania zal proberen voor iedereen een comfortabele slaapplek te vinden. Inschrijven kan tot 13 juni door onderstaand formulier op te sturen naar zwemmen@aquamanialeiden.nl. Voor meer informatie, kijk op https://www.swiminleiden.nl/ of mail naar zwemmen@aquamanialeiden.nl.

De NKS Open Water records zijn hieronder te vinden: