NK Studenten Open Water

Sinds 2013 wordt naast de competitie en het ONKS in het binnenbad ook een NK Studenten Open Water georganiseerd. Deze wedstrijd vindt plaats in de zomermaanden en is toegankelijk voor alle studenten die studeren aan een HBO- of WO-instelling.

Het laatste NKS Open Water vond plaats op zondag 23 juni 2019 tijdens de Speedo Swim-In in Leiden. Vanaf dit seizoen wordt er gestart vanaf een nieuwe locatie: het Huigpark (2312 CX, Leiden). Op het programma staan de volgende afstanden:

• 500m schoolslag
  • 1000m vrije slag
  • 4x100m vrije slag estafette

De organiserende vereniging van deze editie van het NK Studenten Open Water is de Eerste Leidse Studenten Zwem- en Waterpolo Vereniging (E.L.S.Z.W.V.) Aquamania. Voor 2021 is de datum nog niet bekend. De kosten zijn altijd rond de €10,00 per individuele afstand en slechts €15,00 als je zowel de 500m schoolslag als de 1000m vrije slag zwemt. Deelname aan de 4x100m vrije slag estafette kost €4,00 per team. Tijdens de wedstrijd zal er gebruik gemaakt worden van elektronische tijdswaarneming. De huur van een tijdsregistratie-band, die je omdoet om jouw tijd mee te meten, is gratis! Degenen die zaterdag op zondag willen blijven slapen in Leiden kunnen dit aangeven op het inschrijfformulier. Aquamania zal proberen voor iedereen een comfortabele slaapplek te vinden. Wanneer meer bekend is over de 2021 editie kan het formulier onderaan de pagina worden gedownload en ingevuld en worden opgestuurd naar zwemmen@aquamanialeiden.nl. Voor meer informatie, kijk op https://www.swiminleiden.nl/ of mail naar zwemmen@aquamanialeiden.nl.

De NKS Open Water records zijn hieronder te vinden: