NSWK

De Nederlandse Studenten Waterpolo Kompetitie, NSWK, is een competitie waaraan studentenwaterpoloverenigingen (aangesloten bij Stichting NSZ) kunnen deelnemen. De competitie bestaat uit vier speeldagen/wedstrijddagen verdeeld over het academische jaar en verschillende steden.

De pilot, gestart in 2013-2014, is inmiddels een groot succes. Wedstrijden in de NSWK hadden voornamelijk als doel om beginnende waterpoloteams een mogelijkheid te geven om wedstrijden te spelen en zo ervaring op te doen. Anno 2020-2021 is het uitgegroeid tot een dag waaraan gemiddeld 12 teams mee doen verdeeld over twee poules, een poule voor de beginnende studenten en voor de meer ervaren spelers.

Doordat de dagen vooral bedoeld zijn om meer ervaring op te doen en/of een lekker potje te polo├źn zijn er uitslagen per dag in plaats van een uitslag per seizoen.

Data NSWK’s seizoen 2020-2021

NSWK I 18-1-2020 Delft
NSWK II 13-12-2020 Nijmegen
NSWK III 07-02-2020 Leiden
NSWK IV 29-05-2020 Utrecht

Edit: vanwege de COVID-19 pandemie is NSWK I in Delft helaas geannulleerd. Updates over de andere competities volgen nog. Houd ook onze nieuwspagina in de gaten stichtingnsz.nl/stichting/nieuws/.